EMEKLİ MAAŞ ZAMMI ORANI SON DAKİKA OCAK 2027: En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Eylül enflasyonu ile SSK, Bağ-Kur emeklileri…

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin 2027 Ocak zammı için belirleyici olacak enflasyon verilerinden üçüncüsü de belli oldu. Temmuz, ağustos ve eylül aylarına ilişkin rakamların tamamlanmasıyla birlikte yılın ikinci yarısındaki üç aylık enflasyon tablosu ortaya çıktı. Emeklilerin ocak ayında alacağı artış henüz kesinleşmezken, yıl sonu enflasyon beklentileri üzerinden yapılan hesaplamalar zam oranına ilişkin önemli ipuçları sunuyor. Peki SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin 3 aylık enflasyon farkı ne kadar oldu? 2027 Ocak ayında emekli maaşları ne kadar artacak? İşte yıl sonu tahminlerine göre yeni emekli maaşları…
2027 Ocak emekli maaş zammı için kritik enflasyon verilerinden üçü geride kaldı. SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaş artışında doğrudan etkili olacak temmuz, ağustos ve eylül ayı enflasyonlarının belli olmasıyla birlikte mevcut zam tablosu daha net hale geldi. Ancak kesin artış oranının ortaya çıkması için ekim, kasım ve aralık ayı verilerinin de açıklanması gerekiyor. Yıl sonu enflasyon tahminleri ise emeklilerin yeni maaşlarına ilişkin farklı hesaplamaların yapılmasına imkan sağlıyor. Peki emeklilerin 3 aylık enflasyon farkı ne kadar oldu? Yıl sonunda hangi zam oranı ortaya çıkabilir? SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin yeni maaşları ne kadar olacak? İşte güncel hesaplama…
Emekli Ocak Zammı 2027 Hesabı: 4 Farklı Senaryoda Maaşlar Tek Tek Hesaplandı
Milyonlarca SSK ve Bağ-Kur emeklisinin Ocak 2027 döneminde alacağı zam için hesaplamalarda önemli bir aşama geride kaldı. 2026 yılının ikinci yarısındaki enflasyonu gösterecek 6 verinin ilk üçü açıklanırken, emeklilerin ocak ayında alacağı zam oranına ilişkin tablo da giderek şekillenmeye başladı.
Temmuz ayında yüzde 1,78, ağustos ayında yüzde 1,84 ve eylül ayında yüzde 1,84 olarak gerçekleşen enflasyonun ardından üç aylık toplam artış yüzde 5,57 oldu. Böylece SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin şu ana kadar oluşan enflasyon kaynaklı artışı yüzde 5,57 seviyesine ulaştı.
Emeklilerin Ocak 2027 zammının kesinleşmesi için ise ekim, kasım ve aralık aylarına ilişkin üç enflasyon verisi daha beklenecek.
EMEKLİNİN 3 AYLIK ZAMMI YÜZDE 5,57’YE ULAŞTI
SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin ocak ve temmuz dönemlerindeki zam oranı, 6 aylık enflasyon üzerinden belirleniyor. Bu nedenle yılın ikinci yarısında açıklanan her enflasyon verisi, ocak ayında oluşacak zam oranına ilişkin yeni bir hesaplama yapılmasını sağlıyor.
Temmuz, ağustos ve eylül verilerinin tamamlanmasıyla birlikte 6 aylık hesabın yarısı geride kaldı. İlk üç aylık dönemde yüzde 5,57’lik enflasyon oluşurken, geriye ekim, kasım ve aralık olmak üzere üç veri kaldı.
Mevcut 23 bin 552 liralık en düşük emekli aylığı ödemesi de üç aylık yüzde 5,57’lik artış üzerinden hesaplandığında yaklaşık 24 bin 864 liraya ulaşıyor.
Ancak bu rakam, ocak ayında uygulanacak kesin maaş tutarı anlamına gelmiyor. Nihai zam oranı yılın son üç ayında açıklanacak enflasyon verilerinin ardından belli olacak.
OVP TAHMİNİNE GÖRE EMEKLİ ZAMMI YÜZDE 9,04
Emeklilerin Ocak 2027 zammı için yıl sonu enflasyon tahminleri de yakından takip ediliyor. Orta Vadeli Program’da 2026 yılı sonu TÜFE beklentisi yüzde 28,4 olarak açıklanmıştı.
Bu tahminin gerçekleşmesi halinde 2026’nın ikinci yarısındaki enflasyon yüzde 9,04 seviyesinde olacak. SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin zam oranı da bu senaryoda yüzde 9,04 olarak hesaplanıyor.
Bu oranın kök aylıklara uygulanması halinde, en düşük emekli aylığı ödemesinin de aynı oranda artırılması yönünde bir düzenleme yapılırsa 23 bin 552 liralık tutar yaklaşık 25 bin 681 liraya yükselebilecek.
Burada önemli nokta, en düşük emekli aylığı ödemesinin kök aylık zammından ayrı bir düzenlemeye tabi olabilmesi. Bu nedenle 25 bin 681 liralık rakam, yüzde 9,04’lük artışın taban aylığa da aynı oranda yansıtıldığı senaryoyu gösteriyor.
MERKEZ BANKASI TAHMİNİNE GÖRE ZAM YÜZDE 10,07
Merkez Bankası’nın Piyasa Katılımcıları Anketi’nde ekonomistlerin 2026 yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 29,61 seviyesinde bulunuyor.
Bu tahminin gerçekleşmesi halinde yılın ikinci yarısındaki enflasyon yüzde 10,07 olacak. Böylece SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027 dönemindeki zam oranı da yüzde 10,07 seviyesine ulaşabilecek.
Yüzde 10,07’lik artışın en düşük emekli aylığına da aynı oranda yansıtılması halinde 23 bin 552 liralık mevcut ödeme yaklaşık 25 bin 924 liraya çıkabilecek.
AA FİNANS TAHMİNİ YÜZDE 10,11 ZAM HESABI ÇIKARDI
AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi’ne katılan ekonomistlerin 2026 yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 29,66 oldu.
Bu tahminin gerçekleşmesi halinde yılın ikinci yarısındaki enflasyon yüzde 10,11 seviyesine ulaşacak. Böylece SSK ve Bağ-Kur emeklileri için Ocak 2027 döneminde yüzde 10,11’lik zam hesabı ortaya çıkacak.
Yüzde 10,11’lik artışın taban aylığa da uygulanması halinde en düşük emekli aylığı ödemesinin 25 bin 933 liraya yükselmesi mümkün olacak.
FKB SENARYOSUNDA EMEKLİ ZAMMI YÜZDE 10,73
Finansal Kurumlar Birliği’nin araştırmasına katılan sektör temsilcilerinin 2026 yıl sonu enflasyon beklentisi de emeklilerin ocak zammına ilişkin hesaplamalara yansıdı.
FKB’nin yüzde 30,39’luk yıl sonu enflasyon beklentisi üzerinden yapılan hesaplamaya göre 2026’nın ikinci yarısındaki enflasyon yüzde 10,73 seviyesinde gerçekleşebilecek.
Bu durumda SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin ocak ayında yüzde 10,73 oranında zam alması bekleniyor.
Yüzde 10,73’lük artışın en düşük emekli aylığı ödemesine de aynı şekilde yansıtılması halinde 23 bin 552 liralık ödeme yaklaşık 26 bin 79 liraya ulaşabilecek.
SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİNİN OCAK MAAŞI HESABI
Farklı yıl sonu enflasyon senaryolarına göre SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin mevcut maaşlarının ulaşabileceği tutarlar şöyle:
Mevcut Maaş: 23.552 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 25.681 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 25.924 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 25.933 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 26.079 TL
Mevcut Maaş: 24.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 26.170 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 26.417 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 26.426 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 26.575 TL
Mevcut Maaş: 25.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 27.260 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 27.518 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 27.528 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 27.683 TL
Mevcut Maaş: 26.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 28.350 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 28.618 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 28.629 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 28.790 TL
Mevcut Maaş: 27.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 29.441 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 29.719 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 29.730 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 29.897 TL
Mevcut Maaş: 28.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 30.531 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 30.820 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 30.831 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 31.004 TL
Mevcut Maaş: 29.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 31.622 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 31.920 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 31.932 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 32.112 TL
Mevcut Maaş: 30.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 32.712 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 33.021 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 33.033 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 33.219 TL
Mevcut Maaş: 31.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 33.802 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 34.122 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 34.134 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 34.326 TL
Mevcut Maaş: 32.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 34.893 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 35.222 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 35.235 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 35.434 TL
Mevcut Maaş: 33.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 35.983 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 36.323 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 36.336 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 36.541 TL
Mevcut Maaş: 34.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 37.074 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 37.424 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 37.437 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 37.648 TL
Mevcut Maaş: 35.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 38.164 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 38.525 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 38.539 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 38.756 TL
Mevcut Maaş: 36.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 39.254 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 39.625 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 39.640 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 39.863 TL
Mevcut Maaş: 37.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 40.345 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 40.726 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 40.741 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 40.970 TL
Mevcut Maaş: 38.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 41.435 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 41.827 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 41.842 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 42.077 TL
Mevcut Maaş: 39.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 42.526 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 42.927 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 42.943 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 43.185 TL
Mevcut Maaş: 40.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 43.616 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 44.028 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 44.044 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 44.292 TL
Mevcut Maaş: 41.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 44.706 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 45.129 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 45.145 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 45.399 TL
Mevcut Maaş: 42.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 45.797 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 46.229 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 46.246 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 46.507 TL
Mevcut Maaş: 43.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 46.887 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 47.330 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 47.347 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 47.614 TL
Mevcut Maaş: 44.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 47.978 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 48.431 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 48.448 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 48.721 TL
Mevcut Maaş: 45.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 49.068 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 49.532 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 49.550 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 49.829 TL
Mevcut Maaş: 46.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 50.158 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 50.632 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 50.651 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 50.936 TL
Mevcut Maaş: 47.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 51.249 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 51.733 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 51.752 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 52.043 TL
Mevcut Maaş: 48.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 52.339 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 52.834 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 52.853 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 53.150 TL
Mevcut Maaş: 49.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 53.430 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 53.934 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 53.954 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 54.258 TL
Mevcut Maaş: 50.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 54.520 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 55.035 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 55.055 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 55.365 TL
Mevcut Maaş: 51.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 55.610 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 56.136 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 56.156 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 56.472 TL
Mevcut Maaş: 52.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 56.701 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 57.236 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 57.257 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 57.580 TL
Mevcut Maaş: 53.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 57.791 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 58.337 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 58.358 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 58.687 TL
Mevcut Maaş: 54.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 58.882 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 59.438 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 59.459 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 59.794 TL
Mevcut Maaş: 55.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 59.972 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 60.539 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 60.561 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 60.902 TL
Mevcut Maaş: 56.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 61.062 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 61.639 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 61.662 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 62.009 TL
Mevcut Maaş: 57.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 62.153 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 62.740 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 62.763 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 63.116 TL
Mevcut Maaş: 58.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 63.243 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 63.841 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 63.864 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 64.223 TL
Mevcut Maaş: 59.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 64.334 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 64.941 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 64.965 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 65.331 TL
Mevcut Maaş: 60.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 65.424 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 66.042 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 66.066 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 66.438 TL
Mevcut Maaş: 61.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 66.514 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 67.143 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 67.167 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 67.545 TL
Mevcut Maaş: 62.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 67.605 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 68.243 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 68.268 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 68.653 TL
Mevcut Maaş: 63.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 68.695 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 69.344 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 69.369 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 69.760 TL
Mevcut Maaş: 64.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 69.786 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 70.445 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 70.470 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 70.867 TL
Mevcut Maaş: 65.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 70.876 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 71.546 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 71.572 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 71.975 TL
Mevcut Maaş: 66.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 71.966 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 72.646 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 72.673 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 73.082 TL
Mevcut Maaş: 67.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 73.057 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 73.747 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 73.774 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 74.189 TL
Mevcut Maaş: 68.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 74.147 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 74.848 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 74.875 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 75.296 TL
Mevcut Maaş: 69.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 75.238 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 75.948 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 75.976 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 76.404 TL
Mevcut Maaş: 70.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 76.328 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 77.049 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 77.077 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 77.511 TL
Mevcut Maaş: 71.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 77.418 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 78.150 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 78.178 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 78.618 TL
Mevcut Maaş: 72.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 78.509 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 79.250 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 79.279 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 79.726 TL
Mevcut Maaş: 73.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 79.599 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 80.351 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 80.380 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 80.833 TL
Mevcut Maaş: 74.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 80.690 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 81.452 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 81.481 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 81.940 TL
Mevcut Maaş: 75.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 81.780 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 82.553 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 82.583 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 83.048 TL
Mevcut Maaş: 76.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 82.870 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 83.653 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 83.684 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 84.155 TL
Mevcut Maaş: 77.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 83.961 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 84.754 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 84.785 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 85.262 TL
Mevcut Maaş: 78.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 85.051 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 85.855 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 85.886 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 86.369 TL
Mevcut Maaş: 79.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 86.142 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 86.955 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 86.987 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 87.477 TL
Mevcut Maaş: 80.000 TL
Yüzde 9,04 zamlı: 87.232 TL
Yüzde 10,07 zamlı: 88.056 TL
Yüzde 10,11 zamlı: 88.088 TL
Yüzde 10,73 zamlı: 88.584 TL
OCAK ZAMMI İÇİN 3 ENFLASYON VERİSİ DAHA BEKLENİYOR
SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak 2027 zammının kesinleşmesi için yılın son üç ayına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanması gerekiyor.
Ekim, kasım ve aralık aylarında oluşacak enflasyon, 2026’nın ikinci yarısındaki toplam artışı belirleyecek. Böylece emeklilerin ocak ayında alacağı gerçek zam oranı da ortaya çıkacak.
Şu anki hesaplamalar ise farklı yıl sonu enflasyon tahminleri üzerinden yapılıyor. Buna göre yüzde 9,04, yüzde 10,07, yüzde 10,11 ve yüzde 10,73 oranları birer senaryoyu ifade ediyor. Kesin zam oranı, 6 aylık enflasyonun tamamlanmasının ardından belli olacak.
