YKS SINAV YORUMLARI 2026: TYT, AYT, YDT soruları zor muydu, kolay mıydı? TYT, AYT, YDT yorumları

Milyonlarca adayın geleceğini şekillendirecek olan 2026 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) maratonu, gerçekleştirilen üç büyük oturumun ardından resmen tamamlandı. Üç milyona yakın üniversite adayının ter döktüğü sınav sürecinde ilk aşama olan Temel Yeterlilik Testi (TYT), alan bilgisinin ölçüldüğü ikinci aşama Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve son olarak dil adaylarının girdiği Yabancı Dil Testi (YDT) geride kaldı. Sınav oturumlarının ardından "TYT, AYT, YDT soruları zor muydu, kolay mıydı?" sorularının yanıtı merakla araştırılmaya başlandı. İşte YKS yorumları 2026…

YKS SINAV YORUMLARI 2026TYT (Temel Yeterlilik Testi) Aday Yorumları"Türkçe bitirdi bizi:" "Türkçe soruları zor değildi belki ama inanılmaz vakit kaybettirdi. Paragrafları okurken odaklanmakta çok güçlük çektim, şıklar birbirine çok yakındı. Türkçeden çıkıp matematiğe geçtiğimde sürenin yarısı bitmişti zaten.""Matematik geçen yıla göre daha yapılabilirdi:" "Matematikte geometri soruları hariç genel olarak ne istendiği net belliydi. Problem soruları çok uzun değildi ama yine de işlem kalabalığı vardı. Süreyi yetiştirebilenler için iyi bir sınavdı.""Sosyal ve Fen can simidi oldu:" "Tarih ve coğrafya net bilgi yerine biraz daha yorum ağırlıklı geldi bana. Fen kısmında da kimya ve biyoloji çok temel düzeydeydi, fizik soruları ise her zamanki gibi kavramsal ve dikkat gerektiriyordu.""Tarih ve Din Kültüründe kavramlar zorladı:" "Sosyal testinde genel olarak yorumla yapılabilecek sorular vardı ama Tarih ve Din Kültürü kısmında doğrudan bilgi ve kavram sorulmuştu. Bilmeyen birinin yorumla çıkarabileceği türden değildi.""Geometri tam bir bulmacaydı:" "Matematiğin ilk kısımları neyse de geometri soruları bu sene çok farklıydı. Şekilleri zihinde canlandırmak ve o gizli açıyı/kenarı bulmak gerçekten ciddi bir pratik ve vizyon gerektiriyordu.""Felsefe soruları Türkçe paragrafı gibiydi:" "Felsefe metinleri o kadar uzundu ki, Türkçeyi bitirip Sosyal testine geçtiğimde yine paragraf çözüyormuş gibi hissettim. Soruyu anlamak şıkları elemekten daha çok vakit aldı."

TYT (Temel Yeterlilik Testi) Aday Yorumları

"Türkçe bitirdi bizi:" "Türkçe soruları zor değildi belki ama inanılmaz vakit kaybettirdi. Paragrafları okurken odaklanmakta çok güçlük çektim, şıklar birbirine çok yakındı. Türkçeden çıkıp matematiğe geçtiğimde sürenin yarısı bitmişti zaten."

"Matematik geçen yıla göre daha yapılabilirdi:" "Matematikte geometri soruları hariç genel olarak ne istendiği net belliydi. Problem soruları çok uzun değildi ama yine de işlem kalabalığı vardı. Süreyi yetiştirebilenler için iyi bir sınavdı."

"Sosyal ve Fen can simidi oldu:" "Tarih ve coğrafya net bilgi yerine biraz daha yorum ağırlıklı geldi bana. Fen kısmında da kimya ve biyoloji çok temel düzeydeydi, fizik soruları ise her zamanki gibi kavramsal ve dikkat gerektiriyordu."

"Tarih ve Din Kültüründe kavramlar zorladı:" "Sosyal testinde genel olarak yorumla yapılabilecek sorular vardı ama Tarih ve Din Kültürü kısmında doğrudan bilgi ve kavram sorulmuştu. Bilmeyen birinin yorumla çıkarabileceği türden değildi."

"Geometri tam bir bulmacaydı:" "Matematiğin ilk kısımları neyse de geometri soruları bu sene çok farklıydı. Şekilleri zihinde canlandırmak ve o gizli açıyı/kenarı bulmak gerçekten ciddi bir pratik ve vizyon gerektiriyordu."

"Felsefe soruları Türkçe paragrafı gibiydi:" "Felsefe metinleri o kadar uzundu ki, Türkçeyi bitirip Sosyal testine geçtiğimde yine paragraf çözüyormuş gibi hissettim. Soruyu anlamak şıkları elemekten daha çok vakit aldı."

AYT (Alan Yeterlilik Testleri) Aday Yorumları"Edebiyatta yazar-eser ezberi kurtarmadı:" "Sadece yazar-eser ezberleyip sınava giren eşit ağırlıkçılar bence bu sene hüsrana uğramıştır. Çünkü dönem özelliklerini, şiir tahlillerini ve edebi sanatları çok iyi özümsemiş olmak gerekiyordu. Sorular çok estetik ve derinlikliydi.""Kimya ve Biyoloji tam beklendiği gibiydi:" "AYT Fen kısmında Kimya ve Biyoloji soruları tamamen MEB kazanımlarına uygundu. Düzenli çalışan ve deneme çözen birinin kaçıracağı çok ekstrem bir soru yoktu, net hakkını veren bir test olmuş.""Sınavın kolay olması psikolojik olarak yıpratıcı:" "Sınavdan çıktım, herkes 'Çok kolaydı, fulledim, 35 net üstü yaptım' diyor. Aylardır gece gündüz en zor kaynakları çözerek hazırlandım. Emeğimin karşılığını bu kadar kolay bir sınavda alamayacak olmak, zor bir sınavda elenmekten daha çok korkutuyor şu an.""Yığılma korkusu sarmaya başladı:" "Sayısal öğrencisiyim, AYT matematiğe başladığımda 'Acaba yanlış kitapçık mı çözüyorum?' diye düşündüm. Önceki yılların o zorlayıcı, eleyici türev-integral sorularından eser yoktu. Sınavın bu kadar kolay olması bence iyi değil, yığılma çok fazla olacak gibi duruyor.""Olasılık sorusu ve garip kavramlar:" "Matematik evet rahattı ama o menülü olasılık sorusunda takılıp kaldım, çok zamanımı yedi. Edebiyat ve sosyal kısmında da 'Yin Yang' tarzı öyle garip ve felsefi sorular vardı ki sınavda bir an doğru dersi mi çözüyorum diye duraksadım.""Fizik yine belirleyici olacak:" "Matematik herkes tarafından yapılacağı için bu sene sıralamaları bence AYT Fizik belirleyecek. Birkaç tane öncüllü soru vardı ki formül bilmek yetmiyordu, gerçekten konunun mantığını kavramış olmak gerekiyordu."

AYT (Alan Yeterlilik Testleri) Aday Yorumları

"Edebiyatta yazar-eser ezberi kurtarmadı:" "Sadece yazar-eser ezberleyip sınava giren eşit ağırlıkçılar bence bu sene hüsrana uğramıştır. Çünkü dönem özelliklerini, şiir tahlillerini ve edebi sanatları çok iyi özümsemiş olmak gerekiyordu. Sorular çok estetik ve derinlikliydi."

"Kimya ve Biyoloji tam beklendiği gibiydi:" "AYT Fen kısmında Kimya ve Biyoloji soruları tamamen MEB kazanımlarına uygundu. Düzenli çalışan ve deneme çözen birinin kaçıracağı çok ekstrem bir soru yoktu, net hakkını veren bir test olmuş."

"Sınavın kolay olması psikolojik olarak yıpratıcı:" "Sınavdan çıktım, herkes 'Çok kolaydı, fulledim, 35 net üstü yaptım' diyor. Aylardır gece gündüz en zor kaynakları çözerek hazırlandım. Emeğimin karşılığını bu kadar kolay bir sınavda alamayacak olmak, zor bir sınavda elenmekten daha çok korkutuyor şu an."

"Yığılma korkusu sarmaya başladı:" "Sayısal öğrencisiyim, AYT matematiğe başladığımda 'Acaba yanlış kitapçık mı çözüyorum?' diye düşündüm. Önceki yılların o zorlayıcı, eleyici türev-integral sorularından eser yoktu. Sınavın bu kadar kolay olması bence iyi değil, yığılma çok fazla olacak gibi duruyor."

"Olasılık sorusu ve garip kavramlar:" "Matematik evet rahattı ama o menülü olasılık sorusunda takılıp kaldım, çok zamanımı yedi. Edebiyat ve sosyal kısmında da 'Yin Yang' tarzı öyle garip ve felsefi sorular vardı ki sınavda bir an doğru dersi mi çözüyorum diye duraksadım."

"Fizik yine belirleyici olacak:" "Matematik herkes tarafından yapılacağı için bu sene sıralamaları bence AYT Fizik belirleyecek. Birkaç tane öncüllü soru vardı ki formül bilmek yetmiyordu, gerçekten konunun mantığını kavramış olmak gerekiyordu."

YDT (Yabancı Dil Testi) Aday Yorumları"Kelime bilgisi öne çıktı:" "Gramer kısmı neredeyse hiç zorlamadı ancak paragraf soruları ve kelime eşleştirme kısımları ciddi dikkat istiyordu. Bazı phrasal verb sorularında iki şık arasında çok sert kaldım.""Okuma yorucuydu:" "AYT'den çıkıp birkaç saat sonra YDT'ye girmek zaten zihinsel olarak yorucuydu. Üstüne bir de son bölümlerdeki uzun metinler gelince bir noktadan sonra cümleleri tekrar tekrar okumak zorunda kaldım. Yine de genel olarak dengeli bir dil sınavıydı.""Çeviri soruları zaman kazandırdı:" "İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri soruları net ve anlaşılırdı. Diğer bölümlerde kaybettiğim zamanı çeviri ve diyalog tamamlama sorularında hızlıca geri kazandım.""Duruma uygun düşen söz soruları kafa karıştırıcıydı:" "Sınavın en zorlandığım kısmı 'Situation' (duruma uygun sözü bulma) soruları oldu. Verilen senaryoda her şık söylenebilecek mantıklı birer alternatif gibi duruyordu, nüansları yakalamak çok zordu.""Son oturum olmasının yorgunluğu vardı:" "Sınav soruları zor olmasa bile iki gün boyunca üst üste sınava girmiş olmanın verdiği o mental yorgunluk odaklanmayı çok etkiledi. Son yarım saatte artık kelimeler birbirine karışmaya başlamıştı."

YDT (Yabancı Dil Testi) Aday Yorumları

"Kelime bilgisi öne çıktı:" "Gramer kısmı neredeyse hiç zorlamadı ancak paragraf soruları ve kelime eşleştirme kısımları ciddi dikkat istiyordu. Bazı phrasal verb sorularında iki şık arasında çok sert kaldım."

"Okuma yorucuydu:" "AYT'den çıkıp birkaç saat sonra YDT'ye girmek zaten zihinsel olarak yorucuydu. Üstüne bir de son bölümlerdeki uzun metinler gelince bir noktadan sonra cümleleri tekrar tekrar okumak zorunda kaldım. Yine de genel olarak dengeli bir dil sınavıydı."

"Çeviri soruları zaman kazandırdı:" "İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri soruları net ve anlaşılırdı. Diğer bölümlerde kaybettiğim zamanı çeviri ve diyalog tamamlama sorularında hızlıca geri kazandım."

"Duruma uygun düşen söz soruları kafa karıştırıcıydı:" "Sınavın en zorlandığım kısmı 'Situation' (duruma uygun sözü bulma) soruları oldu. Verilen senaryoda her şık söylenebilecek mantıklı birer alternatif gibi duruyordu, nüansları yakalamak çok zordu."

"Son oturum olmasının yorgunluğu vardı:" "Sınav soruları zor olmasa bile iki gün boyunca üst üste sınava girmiş olmanın verdiği o mental yorgunluk odaklanmayı çok etkiledi. Son yarım saatte artık kelimeler birbirine karışmaya başlamıştı."

Kaynak: https://www.milliyet.com.tr/galeri/yks-sinav-yorumlari-2026-tyt-ayt-ydt-sorulari-zor-muydu-kolay-miydi-tyt-ayt-ydt-yorumlari-7609700

Related Posts

GÖZLER BU KEZ RONALDO’DA! 2026 Dünya Kupası K Grubu Portekiz – Özbekistan maçı ne zaman, saat kaçta hangi kanalda?

Dünya Kupası'nda grup aşamasının kritik mücadelelerinden biri Portekiz ile Özbekistan arasında oynanacak. İlk hafta beklentilerin altında kalan Portekiz, üst tura yükselme yolunda hata yapmak istemezken, Özbekistan ise sürpriz peşinde olacak.…

İngiltere-Gana 2026 FIFA Dünya Kupası maçı ne zaman saat kaçta hangi kanalda? Muhtemel 11’ler…

İngiltere-Gana 2026 FIFA Dünya Kupası L grubu maçı için geri sayım devam ediyor. İlk maçlarını kazanan iki takımın mücadelesinde kazanan takım gruptan çıkma adına önemli bir avantaj elde edecek. Peki…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir