Gelinim Mutfakta'nın gelinleri bugün orman pastası yapıyor. İzleyenler de bu tarif hakkında bilgilenmek istiyor. Hem yapılışı hem de malzemeleri için meraklananlara orman pastası tarifi haberimizde…
250-300 gram karışık orman meyvesi (frambuaz, böğürtlen, yaban mersini, çilek – taze veya dondurulmuş)
1 çay bardağı toz şeker (meyvelerin ekşiliğine göre ayarlayabilirsiniz)
1 yemek kaşığı nişasta (mısır veya buğday)
Kekin sıcaklığı ile sosun sıcaklığının birbirini hamur etmemesi için adımları sırasıyla takip edelim:
1.Sade Keki Pişirin: 25 dk.Yumurta ve toz şekeri, karışım köpük köpük olup rengi beyazlaşana kadar en az 4-5 dakika mikserle çırpın. Ardından süt ve sıvı yağı ekleyip kısa süre daha çırpın. Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek spatula ile dıştan içe doğru karıştırın. Yağlanmış orta boy bir borcama veya kelepçeli kalıba döküp, önceden ısıtılmış 170°C fırında yaklaşık 25-30 dakika (kürdan temiz çıkana kadar) pişirin.
2.Keki Dinlendirin ve Islatın: 10 dk.Fırından çıkan keki oda sıcaklığında 5 dakika kadar dinlendirerek ilk sıcağının çıkmasını sağlayın. Bir kürdan yardımıyla kekin üzerine delikler açın ve 1 su bardağı soğuk sütü kekin her yerine eşit gelecek şekilde gezdirin. Keki tamamen soğumaya bırakın.
3.Orman Meyveli Sosu Hazırlayın: 15 dk.Orman meyvelerini, toz şekeri ve suyun büyük kısmını küçük bir sos tenceresine alın. Kalan az miktarda suyun içinde nişastayı pürüzsüzleşene kadar eritin. Tenceredeki meyveler hafifçe yumuşayıp kaynama noktasına geldiğinde, sulandırılmış nişastayı sicim gibi akıtarak ve sürekli karıştırarak sosa ekleyin. Sos koyulaşıp göz göz olana kadar 1-2 dakika kaynatın. Ocaktan alıp kabuk tutmaması için ara sıra karıştırarak ılımaya bırakın.
4.Birleştirin ve Dinlendirin: 5 dk.Tamamen soğumuş olan sütlü kekin üzerine, ılıyan orman meyveli sosu eşit bir şekilde yayın. Pastayı oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabına kaldırın. En az 2-3 saat buzdolabında iyice soğuyup sosun tamamen kıvam almasını sağlayın.





